Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...
Lokacije enodnevnih izletov
Več info o lokacijah in logistiki
SORICA
Logistika
- Pri odhodu pobiramo: v Ljubljani, v Vodicah, v Kranju, v Škofji Loki, v Železnikih
- Pri povratku pobiramo: na pristanku v Kobaridu, ob cesti Kobarid - Tolmin, na pristanku v Tolminu, v Mostu na Soči, ob cesti po Baški grapi, v vasi Sorica, ob cesti proti Železnikom in Škofji Loki. Smer povratka in postankov je enaka kot pri smeri prihoda.
O lokaciji letenja
- Vzletišče se nahaja nad vasjo Sorica na vrhu smučišča Soriška planina.
- Vetrovi, za katere je vzletišče primerno: SV do J.
- Glavne značilnosti letalnega področja: primerno le za izkušene pilote jadralnih padal, omogoča dolge prelete, možnost povratka ob ugodnih vremenskih pogojih ...
- Opozorilo: letenje z vzletišča Sorica je primerno le za zelo izkušene! Med Sorico in Tolminom je priporočljivo poiskati pristanke na višje ležečih predelih, saj je le teh v ozkih dolinah pod južno bohinjskimi hribi izredno malo in še ta so majhna ter zahtevna.
GREIFENBURG
Logistika
- Pri odhodu pobiramo: v Ljubljani, v Vodicah, v Kranju, v Lescah
- Pri povratku pobiramo po dogovoru: ali na uradnem pristanku v Greifenburgu (ob avtokampu pri jezeru) ali v Lienzu in ob cesti Lienz - Greifenburg - Villach.
O lokaciji letenja
- Greifenburg je vasica, ki se nahaja v zgornje dravski dolini na avstrijskem kroškem ob južnem pobočju pogorja Kreuzeck.
- Vetrovi za katere je vzletišče primerno: JV do JZ (ter rahel SZ).
- Glavne značilnosti letalnega področja: je ena od najbolj priljubljenih jadralno padalskih destinacij v Alpah, izredno popularno zaradi preprostosti izvedbe daljših preletov po južnih pobočjih pogorja Reisseck, mikroklima omogoča ugodne vremenske pogoje in letenje v termiki tudi ko na celotnem področju severne strani Alp slabo vreme.
- Kam se leti: običajno se prelete izvaja proti zahodu – smer Lienz, proti vzhodu do konca doline in nazaj, možni so tudi preskoki doline v smeri jug proti Weissensee in Goldeck, največji izziv pa predstavlja letenje proti severu – Grosglockner s povratkom po dolini Möll proti Lienzu.
- Opozorilo: na južni strani Alp je potrebno biti posebno previden ob severnem vetru, ki tu lahko povzroči spuščajoči se veter iz hribov v dolino/ fen, če le ta postane premočan. Visoki gorati masivi, ki se nahajajo severno za letalnim področjem so pogosto deležni neviht, v poletnih mesecih pa lahko dolinski veter preseže hitrost 40km/h.
BISCHLING
Logistika
- Pri odhodu pobiramo: v Ljubljani, v Vodicah, v Kranju, v Lescah.
- Pri povratku pobiramo po dogovoru: ali na uradnem pristanku v Bischlingu ali v določenem radiju ali ob cesti na povratku domov. Smer povratka in postankov je enaka kot pri smeri prihoda.
O lokaciji letenja
- Bischling se nahaja v bližini Salzburga, poznano pa je tudi kot smučarsko središče v pogorju Tennengebirge.
- Vetrovi, za katere je vzletišče primerno: omogoča letenje ob skoraj vseh vetrovih. Premore 4 vzletišča.
- Glavne značilnosti letalnega področja: skrit in zaščiten pred močnim vetrom, primeren tako za začetnike kot izkušene pilote (omogoča daljše prelete v različnih smereh), termični pogoji že v zgodnjih dopoldanskih urah, zjutraj se začne letenje za izkušene, v popoldanskem času za manj izkušene, izredno popularna destinacija še posebej obiskana ob vikendih, vzletišče dostopno s kabinsko žičnico.
- Kam se leti: vzhodno proti dolini Enns. Standardna varianta gre zahodno proti Hirschkogel in nato proti koči Werfener na Hochthron in Achsenkopf, ki se nahaja zraven znane jame Eisriesenwelt ravno nad dolino Salzach dolino, in nato nazaj preko Donneregga južno og Bischling (25-30km). Polet se lahko podaljša z letenjem v dolino Lammertal in nazaj.
- Opozorilo: je izredno priljubljeno jadralno padalska destinacija, med vikendi je tu veliko število jadralnih padalcev. Potrebna je običajna previdnost pri letenju v goratem območju. Ne leti se v primeru fena ali ko je napovedana možnost neviht/hitri razvoji.
IVANŠČICA
Logistika
- Pri odhodu pobiramo: v Ljubljani
- Pri povratku pobiramo po dogovoru: ali na pristanku v Ivancu, ali v določenem radiju ali ob cesti na povratku domov (Ivanec, Velika Ves, Bistrici ob Sotli, Krško, Novo mesto, Trebnje, ivančna Gorica).
O lokaciji letenja
- Vzletišče Ivanščica se nahaja nad krajem Ivanec.
- Vetrovi, za katere je vzletišče primerno: S do SV
- Glavne značilnosti letalnega področja: Vzletišče je preprosto za vzletanje, jadranje na splošnem vetru ni mogoče, termična dviganja je potrebno iskati pred grebenom, pristankov je veliko.
- Kam se leti: Pozicija lokacije omogoča izvajanje daljših preletov v smeri jug proti Zagrebu in naprej proti Karlovcu, ter v smeri Slovenije preko Krškega, Novega mesta proti Ljubljani in Notranjski.
- Opozorilo: Pri letenju v smeri Zagreba in naprej proti Karlovcu se je potrebno izogniti TMA coni letališča Zagreb, enako velja v primeru letenja v smeri Krškega (prepovedano območje JE Krško).
SMUK
Logistika
- Pri odhodu pobiramo: v Kranju, v Vodicah, v Ljubljani, v Trebnjem, v Novemu mestu.
- Pri povratku pobiramo po dogovoru: ali na uradnem pristanku ali v določenem radiju ali ob cesti na povratku domov. Smer povratka in postankov se določi po dogovoru.
O lokaciji letenja
- Vzletišče Smuk se nahaja v Beli Krajini nad Semičem.
- Vetrovi, za katere je vzletišče primerno: omogoča letenje ob V, JV do JZ vetrovih.
GEMONA
Logistika
- Pri odhodu pobiramo: v Ljubljani, na Vrhniki, v Postojni, na Vrtojbi
- Pri povratku pobiramo po dogovoru: ali na uradnem pristanku v Gemoni ali v določenem radiju ali ob cesti na povratku domov. Smer povratka in postankov se določi po dogovoru.
O lokaciji letenja
- Vzletišče Cuarnan se nahaja v neposledni bližini Gemone.
- Vetrovi, za katere je vzletišče primerno: J do JZ.
- Glavne značilnosti letalnega področja: Veliko travnato pobočje, ki je nezahtevno za vzletanje. Lekacija lahko služi kot nadomestno vzletišče za Kobariški Stol v primeru, da cesta nanj zaradi snega in plazov nanj ni odprta.
- Kam se leti: Najpogosteje gre tu za lokalno jadranje na splošnem vetru ali letenje v termiki z izvajanjem preletov v smeri Slovenije po grebenu Kobariškega Stola. V primeru preskoka doline (Gemona) pa je možno letenje proti zahodu v smeri Meduna polet pa se lahko podaljša proti Bassanu in naprej, v obeh primerih so možni tudi povratki.
- Opozorilo: vzletišče je povsem nezahtevno kar pa ne velja za pristanek velikosti nogometnega igrišča, ki se nahaja med hišami in vinogradi. V primeru letenja proti zahodu (med tednom) velja opozoriti na letenje na območju Aviana kjer se nahaja vojaško letališče zveze NATO, zato so tam stalni preleti vojaških letal.
OSOJŠČICA/GERLITZEN
Logistika
- Pri odhodu pobiramo: v Ljubljani, v Vodicah, v Kranju, v Lescah.
- Pri povratku pobiramo po dogovoru: ali na uradnem pristanku ob jezeru ali v določenem radiju. Smer povratka in postankov je enaka kot pri smeri prihoda.
O lokaciji letenja
- Nahaja se v neposredni bližini Beljaka na avstrijskem koroškem le streljaj od avtoceste proti Salzburgu.
- Vetrovi, za katere je vzletišče primerno: tu ni možno leteti le v primeru severnih ali severovzhodnih vetrov.
- Glavne značilnosti letalnega področja: bližina Slovenije, letenje je mogoče ob skoraj vseh smereh vetra, možnost pristajanja na vzletišče, nezahtevna travnata vzletišč, predvsem primerno za izvajanje tečajev izrednih situacij in acro trening*, zaradi TMA Celovec velja omejitev višine – 2100 nm.v, primerno tudi za začetnike, dostopno s kabinsko žičnico.
- Kam se leti: Omejenost z dovoljeno višino, izpostavljenost Osojščice ter jezera v bližini dovoljujejo izvajanje preletov le spomladi ob dobrih dneh. Možno je izvajanje trikotnikov med dolino Gaital, Dobračem in Goldeckom ter letenje po gorovju Nock.
- V poletnih mesecih je Osojščica izredno priljubljeno vadišče akrobatskih pilotov zato letenje nad zahodnim delom jezera odsvetujemo. Omejitev dovoljene višine na 2100m zaradi TMA Celovec. V smeri jug lahko leteti le čez jezero do nasprotnega grebena.
*opomba: Letenje in zadrževanje v območju zahodnega dela jezera vam zaradi izvajanja SIV tečajev in treningov akrobatskega letenja odsvetujemo.