Pojdi na glavno vsebino

Poročilo s testivala Advance

5. 5. 2017

22. aprila 2017 je na pristanku v Seničnem potekal testival jadralno-padalske opreme podjetja Advance. Na njem je bilo mogoče preizkusiti skoraj vsa jadralna padala, pogrešali smo le Ioto v manjših velikostih, najmanjšega PI-ja ter Sigmi v velikostih 21 in 23, ki sta še v fazi certificiranja. Poleg padal so bili v vpogled vsi letalni sedeži, manjkala nista niti najnovejša Success 4 in Bipro 3.

Advance, ki nedvomno sodi v sam svetovni vrh med proizvajalci jadralno padalske opreme, to v zadnjem obdobju dokazuje še s svojimi koncepti: All tandem - vse za tandemiranje, All Mountain - vse za kombinacijo gorništva in letenja.

KONCEPT ALL TANDEM

Namenjen je profesionalnim tandem pilotom in lajšanju njihovih delovnih dni.
Temelji na novem tandem jadralnim padalom Bibeta 6, ki je plod sodelovanja Advance-a  s švicarskimi profesionalnimi tandem piloti. Za njen razvoj (konstruiranje, testiranje in certificiranje) so potreovali kar leto in pol in rezultati so temu primerni. Nastalo je zelo lahko padalo, izredno preprosto za vzletanje, s kratko vzletno potjo. V zraku Bibeta 6 preseneti z okretnostjo, dinamičnostjo in lahkoto upravljanja. Neverjetno učinkovit je njen trim sistem, s katerim pridobimo enormno dodatno hitrost letenja. Zraven novega tandem jadralnega padala je tu še Bipro 3 pilotski tandemski sedež. Zakaj jih je do sedaj naročenih že več kot 500 vam postane jasno takoj, ko si ga oprtate na rame in pripnete. Pri tem 2,5kg težkem sedežu se takoj opazi njegovo preprostost, smiselna dovršenost in lahkotnost. Da pa gre res za koncept, oba našteta proizvoda dopolnjujeta še inovativna le 2357g težka tandemska rezerva Companion SQR 220, ki poleg hitrega odpiranja poskrbi za hitro in uspešno stabilizacijo leta ter nahrbtnik za hitro pakiranje tandemske opreme Fastpack Bi, ki doda še tisto malenkost do uresničitve želje po olajšanju dela tandem pilotom, ga narediti sproščenega, zabavnega in varnega.

KONCEPT ALL MOUNTAIN

Tu govorimo oo jadralnem padalu PI 2 in letalnima sedežema Easiness 2 in Strapless. PI 2 zadovolji željam slehernega kupca, saj se zanj lahko odločate tako začetniki letenja kot izkušeni piloti. Možna je izbira med štirimi velikostmi, ki glede na vzletno težo določuje vrsto uporabe (termično jadranje, Hike & Fly, mini wing) in zahtevnost upravljanja. Padalo je izredno preprosto za vzletanje, zadovoljivih zmogljivosti, presenetljivo dobro se znajde v termiki (velikost 23, 27), je kompaktno, varno, okretno, igrivo in cenovno ugodno.  V Nemčiji je pravi hit, pri nas pa ga še spoznavamo. Na testivalu se je izkazalo, da moramo pred njegovo uporabo oz. nakupom točno vedeti za kaj si ga želimo in kaj hočemo z njim početi, saj je to edini način do pravega nakupa. Enako velja tudi za sedež Easiness 2 (lahek, obrnljiv), ki omogoča veliko kombinacij. Lahko je samostojen, s protektorjem, lahko z reševalnim padalom v front kontejnerju ali v protektorju. Enostavno lahko njegove dele odvzemamo ali dodajamo in ga tako prilagajamo našim potrebam. Strapless pa je lahek letalni sedež, katerega namen uporabe je jasen - Hike & Fly letenje. V sklopu tega koncepta naj omenimo še frontkontejner Zip. 

Primera uporabnosti zgoraj navedene All mountain opreme:

OSTALI PROIZVODI 

S sedežem Easiness 2 in padalom Pi 2 (ustrezne velikosti) lahko v zraku preživimo tudi več ur. Če vam kakšen dodaten kilogram na hrbtu ne predstavlja težave, pa za kombinacijo obeh vrst letenja priporočamo izbiro obrnljivega sedeža Progress 2. Je udobnejši od Easiness 2, prav tako preprost za uporabo, nudi pa popolno zaščito hrbtnega dela pilota. Z njim v zvezi naj omenimo še jadralni padali Alpha 6 in Epsilon 8, ki presenetita s svojo enostavnostjo vzletanja in upravljanja med letom, njune zmogljivosti so zadovoljive, padali sta primerni za začetnike, občasne in nezahtevne pilote.

Primer združljivosti in uporabnosti:

Kot že napisano, je bilo na testivalu mogoče spoznati tudi najudobnejšega med Advance-ovimi sedečimi sedeži Success 4. Je posodobljen Success 3, popravljene so linije okoli prostora za namestitev reševalnega padala, nov in še bolj varen je hrbtni protektor, izboljšana je njegova aerodinamična oblika in kot novost mu je dodan bočni protektor proizvajalca SAT-TEC (njihove protektorje vgrajujejo v oblačila motoristov). Poleg varnosti je sedež zaradi njegove nove ergonomične oblike še udobnejši in je s tem povsem zadovoljil osnovnim ciljem Advance-a pri njegovem snovanju – varnost in udobje na prvem mestu.

Največ testnih letov je bilo pričakovano opravljenih z jadralnim padalom EN C varnostnega razreda Sigmo 10. Padalo z vitkostjo 6,16 se zdi živahno a hkrati izredno stabilno. Ves čas daje povratne informacije, samo vleče v termične stebre in je kljub povečani zmogljivosti še vedno dovolj vodljivo za enostavno centriranje in nadvse uspešno pobiranje v termičnih stebrih. Ob stranskih  zapiranjih zna biti povratek kupole v normalno stanje hitro kot posledica novih konstrukcijskih rešitev v sami kupoli (pregrad) in posledično izvrstne zračne pretočnosti. Pospeševalnik je lahek in učinkovit. Za Sigmo 10 se je izkazalo, da jo je priporočljivo leteti na zgornji še dopustni vzletni teži.

PLANI ADVANCE-a:

S prihodom zaprtega ležečega letalnega sedeža Lightness 2 je bila ukinjena proizvodnja do tedaj izredno priljubljenega sedeža Impress 3. S peoizvodnjo njegovega naslednika Impress 4 naj bi koncu letošnjega oz. v začetku leta 2018. Po novem naj bi bil njegov osnovni namen uporaba na tekmovanjih v preletih.

Konec tega leta naj bi izdelali tudi novo EN B jadralno padalo Iota 2.

Prednostno pa gre h koncu razvoj jadralnega padala Omega XAlps 2 in sedeža Lightness 2 XAlps 17. Z omenjenima proizvodoma naj bi Advance-ovi team piloti nastopili na letošnjem vzdržljivostnem tekmovanju Red Bull X-Alps. Omeniti moramo, da sta se ekipi Advance letos pridružila še Toma Coconea in Aaron Durogati.

 

Toliko o letošnjem prvem in upamo da ne zadnjem testivalu Advance. Naslednjega načrtujemo za čas prireditve Paralisca2017 v začetku avgusta na Lisci.  

Share
Arhiv novic
Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...
Strinjam se